כלים לשיווק דיגיטלי
08.Jun.2021חוץ מרשתות החיפוש והרשתות החברתיות, יש כלים לשיווק דיגיטלי שיעזרו לך לנהל את העסק שלך בצורה חכמה ויעילה. הם עוזרים לבניית אסטרטגייה יציבה וגם לבדוק סטטיסטיקות שעוזרות לייעל משמעותית את הקמפיינים שלך. החלטתי להעניק לך כאן כמה כלים שעזרו לי עם בניית אתרים, קידום בפייסבוקו ובאינסטגרם, רשתות החיפוש, ביניהן בגוגל, ובמקומות נוספים בהם מתקיים שיווק דיגיטלי. קודם כל כדאי שנחלק את הכלים לכמה סוגים. סוג אחד הוא כלי תפקודי, כמו שליחת אימיילים, שימוש בטפסים אינטרנטיים, ניתוח נתונים קיימים בקמפיינים. סוג אחר הם כלים שמתמחים בדברים ספציפיים כמו עיצוב ומעקב אחרי מילות מפתח. יש גם כלים שמשלבים את שניהם. פלטפורמה שמנתחת מילות מפתח קיימות, מציגה נתונים ומציעה למילות מפתח שכדאי להתמקד בהן בהמשך. לבינתיים, בואו נקפוץ למים ונתחיל ללמוד על כמה מהכלים הללו. Yoast Yoast משמש לניתוח מילות מפתח באתר ובדיקה מקיפה של מאמרים, תוכן ויעילות האתר שלך. יש כמובן גרסאות פרימיום וגרסה חינמית. מדובר בתוסף שמוסיפים לאתר שעובד עם Wordpress (ועם כמה פלטפורמות אחרות לבניית אתרים). הוא גם מעדכן את ציון האתר שלך ביחד עם גוגל בכל שבועיים, לפעמים ביחד עם שינוי הדירוגים של האתרים בחיפוש בגוגל. בקצרה, Yoast עוזר לבדוק לעומק מה המצב של מילת המפתח בעמוד מסוים, מנתח כולל של שימוש נכון במילות מפתח באתר שלך ומאתר לינקים שלא עובדים. אפשר גם לגרום לו למצוא מילות מפתח שצריך להתמקד בהן, אבל יש כלים נוספים שעושים את זה ביעילות גבוהה אותם נתאר כאן כמו ה-Google Keyword Planner. יש כלים נוספים המעניקים פיצ'רים שונים ולפעמים מדויקים יותר. Rankmath הוא אחד מהם, והוא נותן ציון SEO ממוספר לכל דף. לא מומלץ להתקין כמה תוספים ב-Wordpress, זה מעמיס מידי על האתר, לכן, כדאי לבחור אחד מהם ולא להתקין את שניהם. MailChimp MailChimp משמש לשיווק באמצעות אימייל ואוטומציה של קמפיינים.יכול להיות שדיברתי סינית, אבל אסביר בדיוק כמה כלים ש-MailChimp נותן. שמירת קהלים, פיצולים לקבצי לקוחות שונים ושמירת פרטים עליהם. אוטומציה - קבלת מידע וטפסי לקוחות, אוטומטית לשלוח להם מיילים ולעשות את זה רק פעם אחת ולשכוח. עיצוב ובניית עמודי נחיתה נוחים. אפשר גם לעקוב ולצבור מידע על לקוחות פוטנציאליים (אנשים שביקרו בדפי הנחיתה שלך) ולקוחות קיימים. הכלי הזה מקל על נגישות לקהל ופעילות חיה של העסק ודורש התערבות מצומצמת של חברת שיווק דיגיטלי או בעל עסק. Google Keyword Planner בתוך מנהל המודעות של גוגל (Google Adwords / Google Ads) נמצא כלי שעוזר לך לתכנן וליעל את התקציב ואת המיקוד במילות מפתח. הכלי הזה מראה כמה אנשים מחפשים מילת חיפוש מסוימת, מה התחרות שאתרים אחרים נותנים בפרסומות ממומנות ולא ממומנות בגוגל. יש כלים נוספים שעוזרים להבין את התחרות לעומק בצורה מפורטת, אבל להתחיל ב-Google Keyword Planner תמיד יכול לעזור. כדי להפוך להיות מקום ראשון בגוגל, צריך לבדוק איזה מונחים רלוונטיים ונדרש להיות בהם מקום ראשון, או לפחות מקום גבוה. כאן באתר כתבתי כמה מדריכים שיעזרו לך להבין איך להגיע למצב הזה ומהי האסטרטגיה שצריך ליישם בשביל להשאיר את המתחרים מאחורה. Hubspot כלי שבדרך כלל מיועד לארגונים גדולים, אך יכול לעזור גם לעסקים בינוניים להגדיל את הרווחים שלהם. יש שם כמה כלים חינמיים כמו טפסים אינטרנטיים, טפסי פופ אפ (כל מיני חלונות שיוצאים למסך שלך ומבקשים להשאיר פרטים) וגם צ'אט חינמי. אפשר גם להשתמש ב-Hubspot בשביל לשלוח מיילים, אוטומציה וגם CRM. אפשר גם לנתח את ההתנהגות של הגולשים המבקרים באתר שלך. ככל שיש שטף הלקוחות מתגבר, העבודה מתגברת וקשה לעבוד בצורה מסודרת. אם העסק שלך מתרחב, Hubspot יכול לעשות סדר בבלאגן וגם לתת כלים שימושיים לשיווק דיגיטלי. יש עוד כלים רבים לפלטפורמה הזאת כמו מעקב אחרי מדיה חברתית (פוסטים שמעלים בפייסבוק ובאינסטגרם). כל מה שצריך במקום אחד. כלים לשיווק דיגיטלי - לסיכום: אין סוף לכלים שאפשר להשתמש בהם לשיווק דיגיטלי יעיל. הנה עוד כמה דוגמאות נפוצות: Google Analytics and Google Tag Manager - עוזרים לנתח התנהגות של גולשים באתר, ליעל קמפיינים ממומנים וגם שיווק אורגני (כתיבת תוכן בעיקר, אבל יש אופציות נוספות). Zapier - אחראי על אוטומטיזציה בין מדיה חברתית, מיילים ואתרים. יכול למלא בדיוק גם קבצי לקוחות משיווק קיים. Facebook Bussiness Manager - משלב בין כל נכסי הפייסבוק שלך. מדברים בסיסיים כמו דף פייסבוק ואינסטגרם עד למונחים מקצועיים כמו אימות אתרים, מעקב אחרי האתר (פיקסל) ומתן סמכויות לאנשים שונים לפרסם או לשווק בשביל העסק שלך. בהתאם לאסטרטגיה הדיגיטלית שלך אפשר לדעת מהם הכלים הנדרשים לעסק שלך. מחפשים כלי לקיצור כתובות אתר אינטרנט? בקרו בדף הבית שלנו.